„Zakládám si na osobním přístupu.”
13. 10. 2022

„Zakládám si na osobním přístupu.”

Ondřej Hofman v YD Home působí jako specialista v oblasti prodeje nemovitostí. V oboru realit se začal pohybovat již po ukončení studia.

Proč si Ondřej vybral právě YD a v čem tkví jeho osobní přístup ke klientům se dozvíte v následujícím rozhovoru. Probereme také aktuální trendy prezentace nemovitostí i současnou situaci na realitním trhu.

 

Čemu ses věnoval předtím, než jsi začal spolupracovat s YD?

Ihned po ukončení studia jsem se začal věnovat realitnímu obchodu. Začínal jsem u konkurenční společnosti. 

Jak ses dostal konkrétně k realitám? 

Po studiu jsem přemýšlel, co bych chtěl dělat dále. Mezi nabídkami na internetu jsem na základě svého vzdělání a požadavků našel 3 zajímavé pracovní příležitosti. Jedna z nich byla u mobilního operátora, na tuto pozici jsem ale „naštěstí” nebyl vhodným kandidátem. Díky tomu jsem v ten stejný den šel na další pohovor, tentokrát do realitní kanceláře, kde jsem jejich nabídku rovnou přijal. Měl jsem základy ze střední průmyslové školy stavební, kterou jsem absolvoval.

Jaké byly tvé začátky?

Bolavé a tvrdé. 

Co to konkrétně znamená?

S nulovým kapitálem a zkušenostmi v kombinaci s poměrně nízkým věkem a bez kontaktů bylo dost obtížné získat nemovitost do svého portfolia. Každopádně po 2 měsících se zadařilo získat první byt k prodeji a první pronájmy.

Setkáváš se i dnes s tím, že ti klient řekne, že vlastně možná ani nepotřebuje využít tvé služby? Jak reaguješ?

Ano, samozřejmě, v těchto případech vždy klientovi radím, že pokud nechce řešit případná rizika a možnou finanční ztrátu, tak by nad mými službami měl minimálně uvažovat. Na druhou stranu už dávno nejsem v pozici „spasitele”, takže pokud vidím, že někdo bez zkušeností a informací chce řešit prodej po vlastní ose a nenechá si poradit, tak se rozloučím a popřeji mnoho štěstí. 

Co konkrétně tě přesvědčilo, že právě YD je pro tebe YDeální příležitostí?

Hledal jsem změnu a pár mých kolegů v tutéž dobu směřovalo do YD Finance, takže jsem po několika schůzkách, telefonátech, pročtení referencí, dotazech na lidi zevnitř a kontrole ve veřejných seznamech zhodnotil, že právě YD bude ideální volbou. Dále oceňuji především upřímný a lidský přístup ze strany vedení a férové podmínky pro makléře. 

Co je teď náplní tvé práce ve YD?

Aktuálně jsem na pozici konzultanta YD Home a mám na starost prodej či pronájem nemovitostí mých klientů. Do budoucna budu mít na starost také výpomoc kolegům z YD Help, pokud jediným řešením bude prodej nemovitosti. 

Mohl bys nám ještě říct něco i k aktuální situaci na nemovitostním trhu?

Z pozice makléře pozoruji markantně nižší zájem o nemovitosti, které by v minulém roce byly velmi žádané. Častěji dochází ke korekci ceny a oproti minulému roku jsou v přesile spíše kupující. 

Myslíš si, že se situace opět změní?

Rozhodně ano. V momentě, kdy bude více stabilní situace okolo energií, inflace a hypoték, tak lze předpokládat, že se situace srovná blíže k normálu. Osobně si však nemyslím, že v blízké době bude podobný boom jako v době covidu a levných hypoték. 

Co bys doporučil mladým lidem, kteří se právě chystají pořídit si nemovitost?

Pokud mají možnost, tak určitě to, aby si ji pořídili. Nemovitosti jsou dlouhodobě stabilní komodita a nejlepší čas si ji pořídit byl VŽDY před pěti lety. Aktuální úrokové sazby také nejsou na 20-30 let. 

Co bys poradil klientům, kteří mají z jejich pohledu zajímavou nemovitost – prodat, nebo si ji ponechat?

Zde záleží na tom, zda je potřeba prodat, nebo ne. Pokud nemovitost nezasahuje do rozpočtu a cash-flow, a lze ji případně zajímavě pronajmout, tak bych si ji ponechal. 

A když se tedy shodnete, že je prodej v dané situaci tím nejlepším řešením, jaký je tvůj postup?

V ten moment společně dojednáme podmínky a podpis smlouvy mezi YD Home a klientem. Na základě této smlouvy pak začíná vše okolo procesu prodeje či pronájmu. Standardem je pro mě kvalitní prezentace pomocí moderních nástrojů, jako jsou 3D virtuální prohlídky, videoprohlídky, záběry z dronu, profesionální fotografie a design interiéru. Dále si zajistím veškeré informace o nemovitosti, včetně případné technické dokumentace a průkazu energetické náročnosti budovy i revizní zprávy, pokud nejsou k dispozici. Kromě standardní inzerce na realitních serverech pracuji s propagací skrze sociální sítě (Facebook, Messenger a Instagram), na kterých lidé tráví poměrně dost času, a které nám umožňují cílit na specifický okruh uživatelů. Doporučuji také umístit propagační plachtu pro zviditelnění prodeje či pronájmu i v blízkém okolí či zajištění distribuce případných materiálů s informací, že se nemovitost prodává.

Důležité je zkrátka zaujmout a oslovit co nejvíce lidí. 

Dále probíhají klasické prohlídky, kde je potřeba vyzdvihnout veškerá pozitiva, ale zmínit i negativa a předat kompletní informace o nemovitosti. V případě zájmu kupujícího o nemovitost doporučuji schůzku s finančním poradcem, pokud je potřeba sjednat hypoteční, nebo jiný typ úvěru. Dále již probíhá podpis rezervační smlouvy a vyhotovení kupní smlouvy a úschovy ve spolupráci s advokátní kanceláří.

Zůstáváš s klienty v kontaktu i po ukončení oficiálního procesu? Sdílejí s tebou následně své pozitivní nebo negativní zkušenosti?

Ano, většinou jsem s klienty i nadále v kontaktu. Zakládám si na osobním přístupu, takže se klientům po určité době vždy ozvu a ujistím se, že se jim dobře bydlí a vše je v pořádku.

 

zdroj: Rozhovor

Používání cookies - aby web fungoval jak má:

Abyste na webu snadno našli to, co hledáte, potřebujeme váš souhlas se zpracováním souborů cookies. Kliknutím na tlačítko "Souhlasím" všechny cookies jednoduše povolíte.

Cookies jsou malé soubory, které se ukládají ve vašem prohlížeči. Podle nich vás na našem webu poznáme a zobrazíme vám web tak, aby všechno fungovalo správně a podle vašich preferencí. Přehled cookies a podmínky jejich užívání si můžete přečíst zde.

Nastavení